Naar de sneeuw toe

Net als vorig jaar ergerde ik me er groen en blauw aan dat er dit jaar wéér geen sneeuw wilde vallen. Begrijp me niet verkeerd, ik heb echt geen zin om weken aan een stuk sneeuw van de oprit te vegen en in een slakkegangetje naar het werk te moeten rijden. Om nog maar te zwijgen van de treinvertragingen die Meneer zou oplopen vanaf er 2 cm sneeuw durft te vallen in West-Vlaanderen! Maar zo één keer een zaterdag- of zondagochtend opstaan en net voor je de gordijnen opent al doorhebben dat het zo muisstil is dat het niet anders kan dan dat er sneeuw ligt? En dan een sneeuwman kunnen maken in je eigen tuin, en binnen warme chocolademelk drinken? Dat zou toch wel mogen zeker! (En tegen de avond mag die sneeuw dan liefst smelten en de volgende ochtend is er niets meer van te merken natuurlijk, da’s het ideaal 😉 )

Maar soit, sneeuw in hartje West-Vlaanderen was ons dit jaar weer niet gegund blijkbaar. Dus zette ik enkele weken geleden de sneeuwkaart bij mijn favorieten en hield me klaar om op korte termijn een weekendje Hoge Venen te kunnen plannen.

Vorig weekend was het zover!

Op woensdagavond om 21u hakten we de knoop door en boekten 2 nachten in Domaine Long Pré in Stavelot. De huisjes daar zijn heel eenvoudig maar praktisch, en bij de receptie is een speelkamer met duplo en treintjes, meer hebben onze jongens niet nodig om het geslaagd te vinden.

Uiteindelijk bleek het laagje sneeuw toch wat dun en hard te zijn, en de wind ijzig koud. We konden dus maar een driekwartier in de sneeuw doorbrengen. Daarna trokken we nog naar Eupen voor een wandelingetje, naar een binnenspeeltuin en naar de watervallen van Coo.

IMG_5900

Toen we de jongens ’s avonds vroegen wat ze vandaag nu het leukste vonden – ik was ervan overtuigd dat ze ‘de binnenspeeltuin’ zouden zeggen – zeiden die enthousiast: in de sneeuw spelen!! Dus allé, de sneeuw had een korte maar goede indruk op hen gemaakt 🙂

Volgend jaar: opnieuw! Tenzij we eindelijk weer eens een sneeuwman in onze éigen achtertuin kunnen maken natuurlijk, zou toch nog net iets praktischer zijn!

 

One thought on “Naar de sneeuw toe

  1. Pingback: Als de sneeuw niet naar ons wil komen… | Broertjesmama

Geef een reactie

