De winter

De winter – o wat hou ik er toch van.

De winter is nochtans elk jaar weer een grote uitdaging voor mij, want ik ben een echte koukleum.
Trouwens, niet dat ik het dan in de zomer altijd lekker fris heb. Zo werkt het jammergenoeg niet. Laat ons zeggen dat ik gewoon een zeer slechte inwendige thermostaat heb. Eigenlijk ben ik op mijn best als het buiten tussen de achttien en de eenentwintig graden is. That’s it. Warmer en ik begin te zuchten dat dat toch allemaal niet nodig is, die hitte, en ik blijf al zéker het liefst uit de zon. Kouder en ik loop de hele dag met kippenvel en zou ’s nachts nog het liefst van al niet met mijn eigen voeten het bed moeten delen.
Dit alles zorgt ervoor dat ik op een heel jaar misschien een dag of drie binnen mijn comfort-temperatuur val – meestal ergens een woensdag in april of mei en een weekend in september.

Maar enfin, hoewel het dus eigenlijk een behoorlijk onpraktisch seizoen is voor een koukleum met ijsblok-voeten, een bril die overal waar je binnenkomt aandampt en heb ik het al over die koude voeten gehad? – hou ik toch zo van de herfst die overgaat in de winter en het hele sfeertje dat daarbij hoort.

Binnenblijven, dikke pluizige truien dragen, warme chocomelk drinken,

winterkaarsjes branden, Disneyfilms onder een tv-dekentje,
mijn lievelingssjaal mag weer uit de kast,

2ik mag kersttenues bij elkaar shoppen en als kers op de taart: stilletjesaan wordt het alweer tijd voor de kerstversiering!

Nadat ik enkele jaren creatief heb moeten zijncollageomdat ik niet het risico wilde lopen dat de één of andere peuter de hele boom met een zwiep zou omgooien en alle ballen door de hele living zou lanceren, heb ik besloten dat het dit jaar weer tijd is voor onze ‘echte plastieken’ kerstboom. Aangezien ik plastieken kerstballen heb gescoord, zullen de kindjes zelfs kunnen helpen om die te versieren en ruzie maken over wie de piek erop mag placeren.
Making memories!

Maar wees gerust, de velcro-kerstboom van vorig jaar komt dit jaar ook terug, hoor!

One thought on “De winter

  1. Pingback: Koukleum | Broertjesmama

Geef een reactie

