Eindejaarslijstje

Sinds een groot jaar houd ik in Evernote, ook bekend als die-app-waar-ik-vanzeleven-niet-meer-zonder-zou-kunnen, door het jaar een lijstje bij van dingen die ik tegenkom (in tijdschriften, reclames, op Instagram of gewoon in een winkel natuurlijk) en leuk vind. Vroeger zou ik deze zaken ofwel voorbijgelopen hebben want tjah, nódig heb ik ze niet. Of misschien, héél misschien 😉 , had ik enkele van die zaken wel gewoon zelf gekocht. Maar die tijd is voorbij: al wat ik zie en niet nódig heb (blijft een relatief begrip natuurlijk maar dat had u wel gedacht 😉 ) typ ik in mijn lijstje. Dat is niet alleen heel erg Marie Kondo, het zorgt er ook voor dat ik op het einde van het jaar wél weet wat geantwoord op de obligate ‘waarmee kan ik u een plezier doen’ en ‘is er eigenlijk iets dat je graag wil hebben’ tot zelfs ‘heb je misschien een verlanglijstje’. Er zijn namelijk blijkbaar héél wat dingen die ik eigenlijk wel graag wil hebben 😉

Heb je dus zelf nog geen cadeau-tips om uit te delen, of zoek je net kadootjes voor iemand die van ver wel wat lijkt op mij, lees dan zeker verder. Of niet, allé, ge moet het zelf weten natuurlijk hé. Enfin, hou je klaar voor Broertjesmama’s super-de-luxe-maar-toch-eigenlijk-best-wel-goedkope-eindejaarstips!

Pro-tip: als je een aantal cadeautips hebt, kan je op Wilgraaghebben een lijstje maken waarop jouw gulle gevers anoniem kunnen afvinken wat ze voor je gekocht hebben.

&k reflection theelichthouder

2016-12-08-14_03_23-k-reflection-4-goud-_-kleveringMet zo’n mooie theelichthouder kan je nooit missen, toch?
Enkele maanden geleden nam ik – uiteraard onder invloed van Marie Kondo – het nogal drastische besluit om géén kaarsen meer te kopen. Ever. Of toch op zijn minst tot élke kaars die ik in huis heb, opgebrand is. Allemaal. Ik laat het even tot u doordringen, dat is dus echt wel sneller gezegd dan gedaan. Deze zou ideaal zijn om die twee 3/4-volle verpakkingen van 200 theelichtjes op te  branden. En aangezien er 4 kaarsjes in passen raken ze lekker snel op kan ik deze ook perfect educatief verantwoord gebruiken tijdens de advent.

een tijdschriftenbox

zoals deze of deze. Want tijdschriften zijn toch echte verwennerijtjes, vind ik.

bongo-bonnen

Om in de kadobon-sfeer te blijven: het is misschien niet 100% origineel, maar met een goeie Bongo-bon is ook nog altijd niets mis, vind ik. Kies er dan wel eentje die bij de ontvanger past. Mijzelf kan je het meeste plezier doen met Lunch voor Twee, Ontbijt met Bubbels of Dagje Uit.

chocolade

Denk Ferrerro Rocher. Denk Milka-pakketjes. Denk Tony’s Chocolonely. Want… yum!
En in december en januari tellen de calorieën niet, dat weet toch iedereen.

1474878271-tonyeen portefeuille

Deze vind ik bijvoorbeeld zó mooi!

zeep

In mijn familie worden met de kerstdagen en verjaardagen best veel zeep-pakketjes aan elkaar geschonken. Mijn vader krijgt van de kleinzonen meestal elk een fles douchegel. Gelukkig heeft hij er maar drie 😉 Kwestie van origineel te zijn, roepen wij na het openen altijd ”t Is niet dat we willen zeggen dat je stinkt ofzo!’ Haha. Ha.
Enfin, zeep dus. Het ideale geschenk voor iemand die ‘alles al heeft’, want zeep raakt ook op. Kruidvat heeft meestal leuke pakketjes met Dove binnen, of als je iets duurder wil gaan kies je voor Rituals of Lush (voor kindjes kan ik trouwens de FUN zeker aanraden!!)

cinema-tickets

Nog zo’n klassieker. Zorg wel dat je ze geeft aan iemand die daadwerkelijk in de cinema geraakt 😉

een tote bag van Eva Mouton

Of iets anders uit haar webshop. Want zó leuk!

2016-12-08-14_25_20-toekan-tote-bag-tote-bags-shop-eva-moutoneen spelletje

Op mijn lijstje staat bijvoorbeeld Kwatro, of Set.

een selfie stick
kreeg ik voor mijn verjaardag, en werd al goed gebruikt. Zo leerden we Sinterklaas bijvoorbeeld om mee te gaan met zijn tijd 😉

img_8365De bedoeling is dat ik flink oefen zodat we hem kunnen gebruiken om mooie gezinsfotootjes te nemen op reis in de paasvakantie – stay tuned 😉

een bon voor een ontbijt aan huis

spreekt mij ook wel aan.
Blijkbaar ben ik nogal van de ‘belevingen’. Belevingen nemen namelijk geen plaats in in je kast *duim*!
Eigenlijk, bij nader inzien ben ik blijkbaar nogal ‘van het eten’. Met eten kun je nooit missen, want hé, iederéén moet eten, toch?!

Ziezo, dan kan ik alleen nog maar zeggen: happy shopping!

season-of-shopping-bucks-county

2 thoughts on “Eindejaarslijstje

  1. Pingback: Een aanrader | Broertjesmama

Geef een reactie

