De eerste zieke

Alle goede gezondheids-wensen ten spijt, diende de eerste zieke van 2017 zich hier aan op 1 januari om 9u00. Het universum vond dat wel grappig, ofzo.

Kleine Broer blijkt na een doktersbezoekje ‘de vijfde ziekte’ te hebben – blijkbaar waren na 1. Mazelen 2. Roodvonk 3. Rode hond en 4. Ziekte van Fatilov-Dukes (Ik heb het ook maar van Wikipedia hoor) de originele benamingen op en hebben ze het maar zo gelaten.

‘De vijfde ziekte’ houdt in dat vooral zijn gezichtje (maar ook zijn rug en buik) en lippen wat gezwollen zijn en hij een ongezond kleur heeft en eigenlijk zelfs niet op zichzelf lijkt, vind ik. Met zijn blondje haartjes in de war erbij heeft hij wel wat weg van een niet nader te noemen president – maar dat heb IK niet gezegd natuurlijk . Oh en de ziekte zorgt ook dat hij zich algemeen ziekig voelt, wat het kleine dictatortje in hem naar boven haalt. Het lijkt alsof hij, bij alles wat ik toegeef (chocomelk drinken in plaats van melk, een yoghurtje eten in plaats van een boterham, een Youtube filmpje kijken – want oh mijn moederhart heeft natuurlijk compassie met zo’n zielig hoopje kind) denkt: Goh, dat màg of wat? Ik ga dat hier eens uitbuiten en zien hoe ver ik dat hier precies kan drijven. En dan nóg een beetje verder!

ziek

Dus hoor ik hier niet veel anders dan ‘Maar ik wil nóg een joetoep-filmpje kijken!’ en ‘Mama mijn dekentje ligt niet goed! Mijn voetje is eruit! en ‘Mama je moet mij het róde deken geven’ (en dan tien minuutjes later toch het grijze) en ‘Mama mijn kussen ligt niet goed’ en … Enfin, u snapt het wel. Recent voegde hij ook ‘Nù graag!’ toe aan zijn vocabulaire.
Nefast voor mijn compassie met hem, dat wel.

Toen ik daarnet grommelde ‘dat de kindjes in Afrika geen Youtube hebben’ (ja, ik weet het, ik klink als uw moeder) , vond Grote Broer dat wel zielig ‘want die moeten dan altijd Netflix kijken’. Wat me deed beseffen dat mijn kinderen de generàtie van de #firstworldproblems zijn. Aargh!

Maar voor de rest zijn het lieve jongens, hoor. Vooral als ze gezond zijn.

 

Geef een reactie

