De oplossing – toch voor één van uw problemen

geen-tijd

Ok, ik zocht dit even op, omdat ik ervan overtuigd was dat Google mij zou aanvullen met ‘geen tijd om fotoboeken te maken’. Blijkbaar is datgene waar ik het over wil hebben toch net wat minder universeel dan ik dacht. Maar toch! Ik ben héél zeker dat een goeie 50% van de lezers hier ‘lijdt’ aan de ziekte van deze tijd: het hebben van ziljoenen foto’s maar het niet hebben van tijd (\ goesting) om die in een fotoboek te gieten. Ik hoor verhalen over mensen die per kind, per jaar een boek willen maken en toch algauw een boek of 7 achterlopen. Aan pakweg 2u per boek hebben zij een halve week verlof nodig om zich daar ooit nog door te worstelen, en de tijd tikt verder en de kindertjes worden groter… AAARRRGGGGHHH! Voel je de stress al?

Awel, ik heb hier de oplossing voor dit probleem. Zomaar helemaal gratis van mij voor u. Ik ga u verklappen hoe ik wél fotoboeken heb, al vier jaar op rij. En dat met een minimale inspanning. Ochot, misschien hoop en al een kwartiertje werk.
Klinkt zoals een reclamespot- en vooral nogal onrealistisch, nietwaar?

Maar kijk, ik ga u niet langer in spanning laten en mijn geheim ontrafelen 🙂

Elk jaar, ergens rond de 2de of 3de januari, zet ik mij aan de computer. Ik surf naar de website van Hema (er zullen vast wel andere websites zijn die iets gelijkaardigs aanbieden ook). Ik log via die website in op mijn Instagram account.

Ahja, want Instagram, dat ís eigenlijk sowieso mijn verzameling met ‘beste foto’s’ die ik heb genomen. Als ik vijftien foto’s heb van op de schaatspiste, dan komt er maar ééntje – de mooiste – op Instagram. Zevenendertig foto’s van twee kindjes op een wuppertje, vanuit acht verschillende hoeken? Idem.
Er is dus geen reden om hier nog verder in te sorteren, ik heb dat allemaal doorheen het jaar al een keer gedaan!

Dus dan is het van klik-klik-klik aanvinken welke foto’s ik wel of niet in het boekje wil. De foto’s komen automatisch in chronologische volgorde in het boekje, je kiest enkel nog welk specialleke je als voorpagina wil hebben en klààr!

IMG_8704.JPG

(Ja, in 2014 wilde ik origineel doen en koos ik voor een grijze rand ipv wit, dat viel me wat tegen dus dat doe ik niet meer)

(op de zijwand had ik eigenlijk ook graag het jaartal afgedrukt maar ik denk niet dat dat mogelijk is, ik heb er dan maar een goeie ouderwetse alcoholstift bijgenomen)

IMG_8705.JPG

Dus loop jij ook nog een drietal jaar achter met het maken van je foto-albums? Maak je goede voornemen van 2017 waar in een klein uurtje tijd – ge moest al bezig zijn!

One thought on “De oplossing – toch voor één van uw problemen

  1. Pingback: Koukleum | Broertjesmama

Geef een reactie

