Een aanrader

Tijdens de eindejaarsfeesten (wij wisselen kerstkadootjes uit op oudejaarsavond en wensen op kerstavond al een gelukkig nieuwjaar dus eigenlijk wordt dat allemaal één pot nat bij ons, meer dan een week van kado’s krijgen en geven en veel te veel eten en lang opblijven en gelukkig ook een beetje uitslapen) kregen de jongens enkele boeken kado. Want tja, met een boek kan je nooit missen, toch?

boek-1

Eén van die boeken was zo’n echt toppertje. Zo’n boek dat élke avond na uitgebreide selectie (soms denk ik dat ze tijd rekken maar ik geef ze het voordeel van de twijfel) tóch opnieuw wordt gekozen als voorleesboekje-voor-bedtijd. En de dag erna opnieuw! En opnieuw! En weet je wat het leukste is? Na een 7-day-streak was ik het nog helemaal niet beu om dit boek voor te lezen! Dat kan over heel wat andere boeken niet gezegd worden – JA ik kijk naar U, ‘Dora en het onweer’! #thehorror )

IMG_8496.JPG

Quote-by-Jacqueline-Kennedy-Onassis.jpg

Hoewel het al te laat is voor een tip voor onder jùllie kerstboom, wil ik het boek hier toch even aanraden. Want misschien werken jullie wel, net als ik, met een verlanglijstje en kan je het al op je lijstje voor eind 2017 zetten? ’t Zal er rapper zijn dan we denken, hoor (brr!). Of misschien heb je thuis een ziek kindje op voorraad – ze zijn in de aanbieding hoor ik hier en daar – en dan is zo’n leuk rustig voorleesboekje toch het perfecte snel-weer-beter-kado?

Enfin, ik ga jullie hier niet langer in spanning houden, hier komt het:

9200000030108288

Het boek is zó leuk gemaakt: op één van de eerste bladzijden moet je met je vinger een beetje op het rode bolletje wrijven en daarna op het gele. Als je het blaadje draait – oei ben ik nu de clou aan het weggeven? – is het gele bolletje oranje geworden. Je moest die koppies zien van die twee van mij, zó verbaasd en daarna keken ze gelijktijdig naar het topje van hun vinger 😀

Enfin, ik ga stoppen met schaamteloze (onbetaalde!) reclame te maken, en nog even kort samenvatten: koop dit voor uw arme lieve kindertjes. Je weet dat je het wilt!

Ik overweeg zelf om de andere 2 boeken (van dezelfde schrijver en dezelfde reeks) ook te kopen, maar ik ben bang dat ze te veel op dit boek zullen lijken. Zijn er onder jullie die één van de andere boeken hebben?

3 thoughts on “Een aanrader

Geef een reactie

