Dag 17: Page – Monument Valley

Goeiemorgen! Vandaag roadtrippen we door naar Monument Valley. Maar eerst heb ik belangrijk nieuws over DE BAGAGE!

Ik ben namelijk iets belangrijks vergeten te zeggen: gisteren had ik plots een gemiste oproep op mijn gsm van een Amerikaans nummer. Ik belde terug en kwam terecht bij een pakjesbezorger die ‘een’ koffer van ons in zijn bezit had. ‘Eentje maar?’, vroeg ik nog, waarop hij zei dat het er ook meerdere kunnen zijn: hij was gewoon 1 voor 1 alle koffers aan het opzoeken en mensen aan het opbellen. Hij wil die koffer wel tot bij ons krijgen, en als hij er nog andere vindt, die natuurlijk ook. Maar klein probleempje: wij zijn momenteel op 1300 kilometer van San Francisco. En we rijden eigenlijk zelfs nog wat verder weg. De koffer zal er dus enkele dagen over doen om ons te bereiken, en we moeten zorgen dat dat niet op een plek is waar we inmiddels alweer vertrokken zijn. Na wat overleg geef ik hem het adres van ons hotel in Anaheim door, waar we op dag 23 zullen aankomen. Het geeft ons wel hoop om eindelijk eens bericht te krijgen, onze bagage BESTAAT dus echt nog! Maar we zullen er nog wel een hele tijd op moeten wachten. En hopelijk komen de andere koffers ook nog? Enfin, we zien wel zeker…

In de supermarkt neem ik een foto van deze cupcake cake.

cupcake cake in de supermarkt

Tijdens de rit naar Monument Valley verbazen we ons weer over de verlaten omgeving. Verkommerde stacaravans die er wél nog bewoond uit zien, op anderhalf uur rijden van ook maar enige winkel. Zij toch liever dan ik, hoor.

In het dorpje Kayenta nemen we een kijkje in het outdoor museum. We kunnen er een traditionele hogan bekijken, een huisje van de navajo. Gesponsord door Burger King 🙂

Daarna rijden we Monument Valley binnen. We bezoeken het Visitor Center en ik poseer met de reisgids. We laten ook een foto van ons allevier maken, maar onze voeten staan er niet op dus als die mens weg is vraag ik het nog eens aan iemand anders 😉

We rijden de ‘Valley Drive’, een lus onverharde weg van 17 mijl langs de mooiste stops. ’t Is weer ‘nie geweune wi’.

We eindigen bij John Ford’s Point, bekend uit western films maar die kennen wij eigenlijk niet. Het punt is wel adembenemend zelfs al heb je 0 westerns gezien.

John Ford’s Point

Bij het inchecken krijgen we een bon die we mogen spenderen in de shop. De jongens kiezen elk een dromenvanger gemaakt door de Navajo. Leuk extraatje! Bovendien weet de receptieverantwoordelijke ons te melden dat we morgen mogen ontbijten in het restaurant van The View, we hadden geen idee dat dat inbegrepen was in onze overnachting dus dat is een leuke meevaller.

We installeren ons op ons terras.

Meneer en ik blijven daar zitten tot het pikdonker is. Ondertussen zijn er wel wolken verschenen en in de verte zien we zelfs bliksemflitsen.

Morgen verlaten we Monument Valley alweer en rijden we door naar de Grand Canyon, benieuwd!

Een gedachte over “Dag 17: Page – Monument Valley

Plaats een reactie