Lang geleden – veel te vertellen

Ja, ik weet het, ’t is lang geleden. Héél lang. Ik dacht een sabbatjaar te nemen maar het waren er ineens twee en toen nog wat langer… maar het kriebelde af en toe wel eens. Zeker toen we in de paasvakantie met ons gezin naar New York trokken en ik daar eigenlijk dagenlang over zou kunnen vertellen. Af en toe dacht ik, goh, of zou ik daar eens een paar blogposts over schrijven? Maar ja, dacht ik, wie zit daar nu op te wachten om dat te lezen …

Ondertussen dromen wij van een volgende reis en merk ik dat ik niets liever doe dan informatie opzoeken van àndere mensen die daar, al of niet met hun kinderen, al heen gingen. Blogs lezen van mensen die op reis zijn gegaan naar waar jij heen wilt, is superhandig door alle tips die je krijgt maar ook gewoon heel erg leuk omdat je kan dromen en uitkijken naar je eigen avontuur.

Af en toe scroll ik eens door mijn eigen foto’s, bijvoorbeeld laatst toen ik de foto van de jongens bij de kerstman in 2018 terug zocht om hem eens naast de exemplaren van 2017, 2016, 2015 enzoverder te leggen, en als ik dan de beeldjes van New York passeer, ja dan ben ik zomaar een halfuurtje verder natuurlijk, die zijn zó leuk om naar te kijken 🙂

En vorige week, toen kwam er ineens nog een comment binnen op een post die ik plaatste in februari 2015 en dacht ik: maar allé, er zijn dus echt nog mensen die op die blog terecht komen en nu staat daar niéts op over het coolste wat ik het afgelopen jaar heb meegemaakt, dat kàn toch helemaal niet!

Dus ben ik in mijn pen gekropen en heb ik de afgelopen dagen een reisverslag in elkaar gebokst, met wat tips, foto’s, belevenissen, van alles een beetje. Allemaal over die keer dat wij in april 2019 een dikke week naar New York trokken, met onze zonen van toen 7 (2de leerjaar) en 5 (3de kleuter), inmiddels een goeie 9 maanden geleden. Het is dus wel echt een nabeschouwing geworden, en geen live verslag. Gelukkig zijn er foto’s en is er Google Maps om de herinneringen te ondersteunen en de exacte locaties enzo op te zoeken 🙂

Dusseuh, veel plezier ermee!

Hier alvast een voorsmaakje van wat volgt:

2 gedachten over “Lang geleden – veel te vertellen

  1. Ben ook wel benieuwd om het eens te lezen. In mijn jonge jaren ook een weekje in New York geweest, wel een curieus hoe dit gaat met 2 jonge kinderen ( dan nog eens even oud als de mijne 😉)

Plaats een reactie